Cadrul Legal

Codul Fiscal si Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu completarile si modificarile ulterioare permit companiilor comerciale platitoare de impozit pe profit sa directioneze pana la 20% din suma datorata anual bugetului de stat catre organizatii neguvernamentale. Suma oferita cu titlu de sponsorizare care se deduce din impozitul pe profit nu poate depasi 0,5% din cifra de afaceri.

Codul fiscal, Titlul II, Cap II, Art. 25, Punctul 4), Litera i)

“…contribuabilii care efectueaza sponsorizari și/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile și completarile ulterioare, și ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare, precum și cei care acorda burse private, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:

1. valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; pentru situatiile in care reglementarile contabile aplicabile nu definesc indicatorul cifra de afaceri, aceasta limita se determina potrivit normelor;

2. valoarea reprezentand 20% din impozitul pe profit datorat. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit”.

Directionarea unei cote parte din impozitul pe profit prin sponsorizare nu afecteaza profitul net al companiei. Contractul de sponsorizare este documentul care sta la baza relatiei prin care o companie sustine serviciile pe care HOSPICE Casa Speranţei le ofera gratuit pacientilor cu boli incurabile (adulti si copii).